کنترل اصولی بیماری های خود ایمنی

سلام خانم شیمیدان هستم، یک مادر. دانشجوی دکترای شیمی تجزیه و بیماری خود ایمنی لیکنپلان. اینجا اومدم تا راه حل هایی که برای بیماری هام پیدا کردم رو با شما به اشتراک بگذارم.

کنترل اصولی بیماری های خود ایمنی

سلام خانم شیمیدان هستم، یک مادر. دانشجوی دکترای شیمی تجزیه و بیماری خود ایمنی لیکنپلان. اینجا اومدم تا راه حل هایی که برای بیماری هام پیدا کردم رو با شما به اشتراک بگذارم.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام  من 30 سالمه و حدود سه سال هست لیکن پلان دارم. اولین جرقه های بیماریم با اولین روزهای زندگی مشترکم همزمان شد و سختی زیادی کشیدم. چون ظاهر نو عروس کاملا عوض شده بود...دکترهای زیادی در شهر های مختلف رفتم. که همشون دارو های کورتونی تجویز میکردن. من هم  به اندازه کافی ظاهرم زشت شده بود و حاضر نبودم  آمپول های کورتونی بزنم. این بود که کار خودمو شروع کردم... تحقیقات علمی.

نظرات 7 + ارسال نظر
آوا دوشنبه 8 اسفند 1401 ساعت 04:46

من یکسال و نیم تحت درمان بودم خیلی وضعیتم بدتر شده جلوی موهام یک عالمه ریخته پوست سرم کاملا پیداست بعضی نقاط بالای گوشم کامل بدون مو شده عین کف دست درحالیکه وقتی شروع به درمان کردم اصلا به این شدت نبود! ابروهام کامل ریخته، صورتمم که داغونه التهابات صورتم یه شکل دیگه بود اما بعداز یکسال ونیم دوتا لک بزرگ دوطرف صورتم ایجادشد که دکتر گفت عوارض بیماریته و کاریشم نمیتونم بکنم! (البته اولین التهابات صورتم و توی دهانم رو که یادم میاد مربوط به ۷سال پیشه اما من نمیدونستم چیه و اهمیت ندادم تا یکسال و نیم قبل که صورتم خیلی داغون شده بود رفتم دکتر و با بیوپسی تشخیص لیکن پلان داد!
خیلی حالم بده اعتماد بنفسم نابود شده اصلادلم نمیخاد کسی منو ببینه گوشه گیر و خونه نشین شدم دیگه پیش اون دکترم نرفتم خیلی بی وجدان بود وضعم بدتر شد بعدم خیلی طلبکارانه وبا بی رحمی گفت من حوصله دردسر ندارم این لکها رو نمیتونم دست بزنم! الانم از شدت خارش و سوزش سر دارم میمیرم! نمیدونم پیش چه دکتری برم! فقط چندروزه دوباره دارم هیدروکسی کلروکین میخورم تاثیریم نداره! (البته این وسط ۲ماهم هیدروکسی خورده بودم که بعد متوجه شدم قرص تاریخ انقضاش گذشته بوده)
شیدا شمس هم که وقت نمیده براحتی، چیکارکنم کجا برم پزشک دیگه‌ای میشناسید که واقعا تواین زمینه کارکرده باشه؟ خواهش میکنم اگه میتونید راهنماییم کنید حالم خیلی بده

مصطفی دوشنبه 3 شهریور 1399 ساعت 17:20

سلام خانم دکتر..بسیار خوب و روان و عامیانه تجربیات خودتتون رو بیان نمودید.منم چهار ساله که لیکن پلان دارم..زده به موم..حدود 50درصد موهام ریخته و چندین دکتر رفتم که قرص هیدروکسی کلوکین سولفات دادن..که این قرص عوارض داره..بله بصورت قرینه لک هاش هست..از ویتامین دی و پماد ا د شما هم استفاده میکنم..وفقط همه دکترا گفتن دیگه این مو برنمیگرده..حتی نمیشه مو کاشت..کسی تجربه رشد مجدد این مو رو داره لطفا اطلاع بده09111300869

سلام خیلی ممنونم. امیدتون به خدا باشه ان شاالله همه چیز درست میشه

علی اکبر نجفی پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 ساعت 10:12

سلام خدمت دوستان من هم بیماری لیکن پلان دارم و اطلاعاتتون بسیار مفید بود در مورد دوستی که گفتن موهای سرش ریخته و الان درمان شده خواهش میکنم نحوه درمانیش را برای ما هم بگه شماره تماس ۰۹۳۰۳۸۱۶۵۷۲

سلام دوستم هم پیش دکتر شیدا شمس رفته بودن و با نوردرمانی خوب شد

مجید جمعه 22 آذر 1398 ساعت 22:02

سلام خانوم شیمیدان عزیز مطالبتون جامع کامل و درست بود منم مثل شما چنتا دکتر توی شهر های مخطلف رفتم فوق تخصص های پوست و ارولوژی چون بیماریم لکه های قرمز روی آلت تناسلی و زیر گردن و دست هام همراه با سوزش خارش. صدف تشخیص دادن که همون لیکن پلان. منم مصل شما خودم تحقیقات علمی رو آغاز کردم کرم ویتامین آد بزنن آرامش قرص ویتامین د با تجویز دوز پزشک آرامش ووووووو حتما ورزش. اگرم خارش و سوزش امانشون برید یک بار کرم فلوعوسیلون ۲ درصد بزنن خارشش سریع قطع میشه. اما این کرم پوستو تخریب میکنه زیاد مصرف نکنن

سلام
ممنونم از شما
بلهوقتی خود آدم تحقیقات رو شروع میکنه خیلی بهتر و اصولی تر میتونه به خودش کمک کنه.

صدیقه چهارشنبه 15 آبان 1398 ساعت 20:20

سلام : ممنون خدا خیرت بده بخاطر اشتراک گذاری تجربیات تون من ماما هستم چندتا بیمار داشتم که در ناحیه تناسلی شون مشکوک به لیکن پلان بودند ولی شک داشتم/ میشه عکسی از لیکن پلان تو صورت بفرستید برام اخه بیماری اش خیلی شبیه اریتما مولتیفرم هست

فرحناز چهارشنبه 10 مهر 1398 ساعت 01:21

برای ریزش موی سرراهکاری هست یاکسی تجربه کرده نتیجه گرفته؟

سلام خانم فرحناز بله قطعا هست. دوست یکی از دوستام کل موهاش ریخته بود ولی با درمان برگشت. با نوردرمانی (فوتوتراپی) خیلی بهتر میشید. پیش یه دکتر خوب برید. به امید خدا بهتر میشید.

مصطفی شنبه 6 مهر 1398 ساعت 01:28

سلام
ممنون از مطالب خوبتون
منو برادرم و دختر خالم این بیماریرو داشتیم به شکل حاد و غیر حاد شکستش دادیم و مشکلی نبود خداروشکر
راه حلش ارامش و نخوردن مواد غذایی حساسیت زاست مثل گوجه . بادمجون اصلاااااا. فلفل . ادویه جات و ....
و خوردن سرکه و عسل طبیعی . ک میگن سرکه انگبین روی طاولاشم باید سرکه بزنی سرفت خوب شدنش چشمگیره

سلام آقای مصطفی
خواهش میکنم.
خیلی ممنون از پیشنهادتون. و کاملا موافقم. آرامش مهم ترین مساله هست. و کاملا درسته مواد حساسیت زا مثه گوجه باعث تشدید بیماری میشه.
بازم ممنون از پیشنهاد امیدوارم بقیه هم استفاده کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد