کنترل اصولی بیماری های خود ایمنی

سلام خانم شیمیدان هستم، یک مادر. دانشجوی دکترای شیمی تجزیه و بیماری خود ایمنی لیکنپلان. اینجا اومدم تا راه حل هایی که برای بیماری هام پیدا کردم رو با شما به اشتراک بگذارم.

کنترل اصولی بیماری های خود ایمنی

سلام خانم شیمیدان هستم، یک مادر. دانشجوی دکترای شیمی تجزیه و بیماری خود ایمنی لیکنپلان. اینجا اومدم تا راه حل هایی که برای بیماری هام پیدا کردم رو با شما به اشتراک بگذارم.

تشدید کننده های لیکن پلان و بیماری های خود ایمنی

1) بزرگترین و مهم ترین عامل بیماری خود ایمنی استرس و اضطراب همیشگی و افسردگی هست. 

لطفا حتما جلوی غم و اضطراب خودتون رو بگیرید و کنترلش کنید. روحیتون رو قوی کنید حتی اگه احساس میکنید هرروز بدتر می شید . هرچی بیشتر ناراحت باشید دیرتر خوب می شید. میدونم اسم بیماری های خود ایمنی به اندازه کافی ترسناک هست ولی قوی باشید. 

2) کمبود ویتامین دی

آزمایش خون بدید و اگر کمبود ویتامین دی دارید درمانش کنید.

3) مصرف خودسرانه و یا بیش از اندازه آنتی بیوتیک

اگر مجبورید آنتی بیوتیک مصرف کنید حتما با آب فراوان میل کنید. در غیر این صورت اصلا مصرف نکنید!چرا تا یه سرفه میکنید یا پوستتون جوش میزنه آنتی بیوتیک میخورید؟!

چرا به خاطر یه تبخال ساده قرص آسیکلوویر میخورید؟! حداقل به پمادش اکتفا کنید.

4) بالا بودن مقدار ویتامین سی  بدن

این مورد با تجربه بهم ثابت شده. شما که خود ایمنی دارید  الکی ویتامین سی نخورید! ویتامین سی  مقدار  گلبول های سفید خون رو خیلی افزایش میده. یادمه میگفتن برای اینکه پوست خوبی داشته باشید صبحا ناشتا آب ولرم و آب لیمو بخورید.آبلیمو سرشار از ویتامین سی هست. من این کارو خیلی انجام دادم پوستمم خیلی زیبا بود ولی امان از زیاده روی! 

یا مثلا قرص های زینک پلاس که خیلی ها برای درمان افسردگی سراغش میرن. اگر کمبود روی دارید و حتما میخواید قرصشو بخورید قرص روی بدون ویتامین سی رو تهیه کنید.

https://affstat.adro.co/click/272d6cc4-b8df-42a1-a0ef-e93746936221

نظرات 3 + ارسال نظر
کوروش دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 22:40

سلام مرسی بابت مطلب کامل و مفیدتون
من لیکن پلان دارم یه سوال دارم ، ممکنه به شریک جنسی منتقل بشه؟

سلام خواهش میکنم
نه به شریک جنسی منتقل نمیشه چون ویروس یا باکتری نیست . توی این بیماری گلبول های سفید بن خود شخص علیه سلول های پوست خود شخص شورش میکنن

طاهره سه‌شنبه 25 شهریور 1399 ساعت 18:40

سلام عزیزم منم لیکن پلان مو دارم موهای سرم ریخته واقعا نمیدونم دیگه چیکارکنم

سلام عزیزم غصه نخور و روحیتو حفظ کن روحیه خیلی مهمه دکتر هم برو به امید خدا که درست میشه

امیرحیسن دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 22:05

نمیدونم تحت درمانین یا خوب شدین (که ایشالا دومی باشه) اما خیلی خوب شد که این روند رو تبدیل به یه بلاگ برای بقیه کردین.
سلامت باشن

سلام
ممنونم ان شاالله که شما هم سلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد